Wat zijn de voordelen van een gratis content- en website analyse?

In het digitale tijdperk is een degelijke website de sleutel tot professioneel succes. Maar als je zelf geen digitaal connaisseur bent, hoe kan je dan inschatten of jouw website echt aan de verwachtingen voldoet? Eén van de belangrijkste tools om je online aanwezigheid te optimaliseren is een grondige content- en website analyse. Zo krijg je meteen een duidelijk inzicht in de prestaties van je website.

  • 01

    Betere gebruikerservaring en hogere conversie

    Hoe ervaren bezoekers jouw website? Is die mobiel vlot toegankelijk, is de inhoud relevant, zetten de Call-to-Actions ook echt aan tot actie, kunnen mensen makkelijk navigeren…? Dit zijn slechts enkele van de belangrijke vragen die je moet stellen. Want als je hierop goed scoort, heb je meer tevreden bezoekers, een lager bouncepercentage* en uiteindelijk… meer conversies!

    *Dit is het percentage bezoekers dat de website verlaat nadat ze slecht één pagina hebben bezocht.

  • 02

    Wees je concurrenten een stapje voor

    No kidding. Door je website regelmatig te optimaliseren, geef je jezelf een serieus concurrentievoordeel.  Een website die up-to-date is en voldoet aan de verwachtingen van je doelgroep, vergroot de kans op het aantrekken en behouden van relevant verkeer en genereert ook meer relevante leads.

  • 03

    Bespaar kosten

    Los problemen op voordat ze zich voordoen. Met een analyse kan je nagaan of je goed zit qua veiligheid, hacking voorkomen en controleren of je aan alle wettelijke vereisten voldoet. Ook kan je voorkomen dat je daalt in de zoekresultaten door een slechte gebruikerservaring of verouderde SEO-strategie te vermijden.

  • 04

    Inzicht in je effectieve prestaties

    Een grondige analyse omvat alle aspecten die vandaag de dag van belang zijn, zoals performantie, SEO-strategie, veiligheid, content en meer. Het doel is om inzicht te krijgen in zowel je sterke als zwakke punten, zodat je gericht actie kan ondernemen. Met een goede analyse kan je zowel zelf aan de slag gaan, of natuurlijk professionele hulp inschakelen.

  • 05

    Een content check-up

    Content is het kloppende hart van je website. Omdat teksten zowel je positie in Google, als de bezoekerservaring beïnvloeden, is het belangrijk om daar regelmatig de vinger aan de pols te houden. Bevat je website verouderde of irrelevante informatie? Worden er voldoende relevante SEO-zoekwoorden gebruikt? Is je merkidentiteit en tone-of-voice consistent?

Okappi’s oerdegelijke én gratis content- en websiteanalyse

Jawel. Bij ons kan je terecht voor een gratis én volledig vrijblijvende website analyse. Een waardevol instrument waar je zelf, met je eigen webteam of met ons mee aan de slag kan om je website te optimaliseren. In totaal analyseren we maar liefst 10 verschillende criteria voor je. 

Ontdek de kracht van een websiteanalyse - vergroot je online succes!
  • 01

    Gebruikerservaring

    Hoe vlot vinden bezoekers hun weg op jouw website? Laadt alles snel en vlot in, bevat de website visuele fouten of knelpunten op de navigatiepaden, etc.

  • 02

    SEO-strategie

    Is je website op technisch vlak voldoende geoptimaliseerd om goed te scoren qua vindbaarheid? Is er voldoende relevante content met correcte zoektermen?

  • 03

    Responsiviteit

    Hoe goed past jouw website zich aan verschillende beeldschermen en browsers aan?

  • 04

    Veiligheid

    We maken een eerste inschatting qua veiligheid. Zijn er anti-spam maatregelen? Wordt alle data geëncrypteerd naar de server gestuurd? Heb je een firewall?

  • 05

    Wettelijke conformiteit

    Hoe zit het met jouw cookie compliancy en privacy policy? Bevat je website alle noodzakelijke elementen en zijn die up-to-date?

  • 06

    Performantie

    We controleren ook de ‘theoretische performantie’ of page speed inside performance van jouw website omdat die de SEO-score en gebruikerservaring sterk beïnvloedt.

  • 07

    Code craftmanship

    Is de achterliggende code van jouw website opgesteld volgens de regels van de kunst? Of bevat je website onnodige en/of zware code?

  • 08

    Call-to-Actions

    Zijn alle CTAs helder en aantrekkelijk verwoord? Zijn ze strategisch gepositioneerd?

  • 09

    Relevante content

    Ontbreekt er bepaalde informatie op je website? Of worden bezoekers net overdonderd met overbodige informatie?

  • 10

    Conversie

    Hoe overtuigend zijn de opbouw en copywriting van jouw website? Ga jij bezoekers echt overtuigen, tot actie aanzetten of lead genereren? Of kan er nog geoptimaliseerd worden?

Vraag vandaag nog je gratis website analyse aan!

Je krijgt van ons een algemene score, resultatenanalyse en zelfs een uitgebreide bespreking in een online call! Ontdek hoe je website presteert en neem een eerste stap naar professionele groei!

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.