Digitaliseren is investeren

Zelfs een eenvoudige applicatie bespaart je al snel aanzienlijk veel kosten en tijd. Automatisering zorgt immers voor efficiënter werk, verhoogde productiviteit, een betere service en het brengt uniformiteit in complexe workflows.

  • 01

    Waarom investeren

    Of het nu gaat om het handmatig verwerken van facturen, voorraadbeheer of data-entry, het automatiseren van tijdrovende en repetitieve taken maakt deze routineklussen efficiënter én nauwkeuriger. Dit minimaliseert het risico op menselijke fouten, documentverlies en compliance-problemen, terwijl de vrijgekomen tijd nuttiger kan besteed worden. Zo kunnen je medewerkers zich meer focussen op hun expertise, wat ook hun tevredenheid en betrokkenheid verhoogt. Bovendien krijgt ook de operationele efficiëntie een stevige boost waardoor je je als bedrijf meer kan richten op een betere klantenservice, groei en innovatie.

     

    ✓  Moraalboost voor medewerkers

    ✓  Verhoogde productiviteit

    ✓  Focus op expertise

    ✓  Bespaar kosten en tijd

    ✓  Minder menselijke fouten

    ✓  Hogere klanttevredenheid

  • 02

    Optimaliseer bedrijfsprocessen en workflows

    Wanneer je processen automatiseert, kan je taken sneller, nauwkeuriger en makkelijker voltooien. Gestroomlijnde workflows vergemakkelijken de samenwerking en communicatie tussen teamleden, zelfs wanneer dit op afstand moet gebeuren. Ook klanten worden op die manier sneller en efficiënter geholpen. Managers en bedrijfsleiders plukken op hun beurt de vruchten van real-time rapportages die hen een onmiddellijk inzicht geven in de prestaties van het bedrijf, waardoor ze beter geïnformeerde beslissingen in een oogwenk kunnen nemen.

     

    ✓  Betere samenwerking

    ✓  Hoge nauwkeurigheid

    ✓  Real-time inzichten

    ✓  Consistente communicatie

    ✓  Snellere doorlooptijden

    ✓  Aanzienlijke kostenbesparing

     

  • 03

    Verbeter alle interne en externe communicatie

    Ook alle vormen van communicatie profiteren van automatisering. Van zodra je een internetverbinding hebt, kan je altijd en overal efficiënt communiceren met collega’s en klanten. Zo kan er bijvoorbeeld een centraal platform worden ingezet waar iedereen snel en eenvoudig berichten, documenten en gegevens kan uitwisselen. Op die manier is alle informatie altijd up-to-date en minimaliseer je het risico op miscommunicatie en fouten. Dat alles leidt tot een verbeterde samenwerking, hogere productiviteit én ook een betere service. 

     

    ✓  Efficiënte samenwerking

    ✓  Hoge flexibiliteit

    ✓  Hogere productiviteit

    ✓  Snelle reactietijd

  • 04

    Investeer in de toekomst

    Webapplicaties zijn schaalbaar en daarom bieden ze bedrijven ook de mogelijkheid om flexibel te investeren in hun groei en uitbreiding. Een kwalitatieve applicatie groeit moeiteloos mee met je bedrijf waardoor je sneller kan inspelen op veranderingen in de markt, zonder dat dit invloed heeft op de prestaties van de applicatie of andere technische obstakels. Zo kan je bijvoorbeeld makkelijk de overstap maken naar 10x meer gebruikers terwijl de gebruikerservaring optimaal blijft, of je kan meer transacties verwerken zonder grote investeringen te moeten doen in nieuwe infrastructuur. Met een slim ontworpen applicatie zijn de mogelijkheden eindeloos.

     

    ✓  Schaalbaarheid

    ✓  Consistente gebruikerservaring

    ✓  Flexibiliteit

    ✓  Snel reactievermogen

  • 05

    Koppel en synchroniseer al je software

    Software die niet wil meewerken? Je zal niet de eerste zijn die heeft staan vloeken op een halsstarrige printer. Verschillende softwaresystemen die niet (optimaal) met elkaar communiceren is dan ook een veelvoorkomend probleem. Zo kunnen sommige verouderde systemen bijvoorbeeld niet communiceren met de laatste nieuwe technologie, of software van verschillende leveranciers blijkt niet compatibel te zijn. Dat lossen we op door een digitaal ‘bruggetje’ te bouwen, namelijk een API-koppeling, die ervoor zorgt dat alle gegevens en functionaliteiten tussen de verschillende systemen naadloos worden uitgewisseld. Daardoor vermindert de kans op fouten en inconsistenties aanzienlijk en hebben gebruikers altijd toegang tot de laatste informatie. Het resultaat? Een samenwerking van de bovenste plank, een minimaal risico op fouten én een duidelijk totaaloverzicht voor bedrijfsleiders zodat ze sneller kunnen ingrijpen.

     

    ✓  Betere besluitvorming

    ✓  Schaalbaarheid

    ✓  Real-time informatie

    ✓  Boost in efficiëntie

Digitalisatie van rittenblad

 

Okappi ontwikkelde voor een vrachtwagenbedrijf een applicatie op basis van geo-locatie die de werkdag van de chauffeurs gedetailleerd in kaart brengt. Alle haltes, specifieke opdrachten en timing worden nauwkeurig gelogd in het systeem. De chauffeurs kunnen eenvoudig alle gegevens invullen op hun tablet, waarna de data op magische digitale wijze rechtstreeks wordt doorgestuurd naar de centrale en er direct een factuur wordt opgemaakt. Job well done. 

 

Digitale commissieberekening

 

Voor deur-aan-deurverkopers van telecomcontracten maakten we een rapportage-applicatie die hun commissie automatisch berekent. Waar ze vroeger handmatig alle verkochte contracten moesten intypen, wordt er nu een Excel-file automatisch ingelezen die de commissie berekent. Resultaat? Een enorme kostenbesparing op administratie: van 2 weken naar slechts 4 uur werk per maand. Missie geslaagd!

Gesynchroniseerd klantenportaal

 

We integreerden het Document Management System (BOX) van PIANC met hun klantenportaal, zodat klanten moeiteloos hun facturen en technische fiches kunnen downloaden en hun lidmaatschap vernieuwen. Elke upload of aanpassing in het BOX-systeem wordt automatisch doorgevoerd op het klantenportaal. Daarnaast zorgden we voor 100% traceerbaarheid waardoor PIANC altijd op de hoogte is van wie wat en wanneer downloadt. De technische publicaties die leden gratis kunnen downloaden, worden automatisch voorzien van een watermerk om de verspreiding van intellectueel eigendom te voorkomen.

Inkoop- en leveringsbeheer applicatie

 

Voor een groothandel in groenten en fruit bouwde Okappi een applicatie waarop groentetelers kunnen inloggen om hun leveringen te registreren. Voor onze tussenkomst wist onze klant niet wat er die dag geleverd ging worden, wat leidde tot ernstige operationele uitdagingen. Dankzij automatisch ingestelde notificaties weet hij nu exact wát er wánneer binnenkomt, en ook het aankoopborderel wordt automatisch gegenereerd. De applicatie laat eenvoudig toe om in de toekomst meer gebruikers toe te voegen of nieuwe functies en modules te integreren.   

Commercieel brugje

 

Voor een e-commercebedrijf schreven we een eenvoudige API-link die enorm veel interne problemen oploste. Het bestaande voorraadbeheersysteem communiceerde namelijk niet met het bestelsysteem. Dankzij de koppeling worden bestellingen nu naadloos van de webshop opgehaald en weggeschreven in het voorraadbeheer.

App portfolio Okappi GAP App portfolio Okappi Pianc App portfolio Okappi Rotom

Kort samengevat

Webapplicaties zorgen voor een enorm concurrentievoordeel. Door tijdrovende taken te automatiseren, gegevens efficiënter te beheren en workflows te stroomlijnen maak je het werkleven niet alleen een pak vlotter en aangenamer, bedrijven kunnen zich ook beter onderscheiden op de markt. We zetten alle voordelen nog eens kort en krachtig op een rijtje:

  • Logo Okappi

    Bedrijven kunnen vlot groeien en efficiënt reageren op marktveranderingen dankzij de schaalbaarheid en flexibiliteit van (web)applicaties.

  • Logo Okappi

    Consistente communicatie, snellere responstijden en een gegarandeerde uptime resulteren in een hogere klanttevredenheid en toename in loyaliteit.

  • Logo Okappi

    Medewerkers worden verlost van vervelend taken waardoor je team zich beter voelt en zich kan focussen op expertise, strategie en innovatie.

  • Logo Okappi

    Doordat de efficiëntie een serieuze boost krijgt, stijgt de productiviteit én bespaar je kosten en tijd.

  • Logo Okappi

    Je kan altijd rekenen op nauwkeurige en up-to-date informatie die bovendien altijd beschikbaar is en makkelijk kan worden uitgewisseld.

  • Logo Okappi

    De samenwerking tussen verschillende teams en afdelingen, alsook de interactie met externe partners verloopt vlotter en sneller.

  • Logo Okappi

    Bedrijfsleiders beschikken over real-time monitoring en directe toegang tot relevante informatie, wat leidt tot verbeterde besluitvorming en naleving van het beleid.

  • Logo Okappi

    Automatisering resulteert in een minimaal risico op menselijke fouten, gegevensverlies en compliance-problemen