Blog | 5 redenen waarom webapplicaties bedrijven helpen groeien en innoveren

Digitaliseren is investeren

 

 

 

Sfeerbeeld voor over pagina over development

5 redenen waarom webapplicaties bedrijven helpen groeien en innoveren

Zelfs een eenvoudige applicatie bespaart je al snel aanzienlijk veel kosten en tijd. Automatisering zorgt immers voor efficiënter werk, verhoogde productiviteit, een betere service en het brengt uniformiteit in complexe workflows. Een veelvoorkomende misvatting is dat (web)applicaties per definitie een dure affaire zijn, maar dat is vaak niet het geval. Hoewel sommige applicaties inderdaad een investering vergen, leveren ze ook snel rendement op.  In dit artikel leggen we graag uit hoe webapplicaties het (bedrijfs)leven eenvoudiger, fijner én efficiënter maken!

1. Minimaliseer handmatig en repetitief werk

Moraalboost voor medewerkers

Of het nu gaat om het handmatig verwerken van facturen, voorraadbeheer of data-entry, het automatiseren van tijdrovende en repetitieve taken maakt deze routineklussen efficiënter én nauwkeuriger. Dit minimaliseert het risico op menselijke fouten, documentverlies en compliance-problemen, terwijl de vrijgekomen tijd nuttiger kan besteed worden. Zo kunnen je medewerkers zich meer focussen op hun expertise, wat ook hun tevredenheid en betrokkenheid verhoogt. Bovendien krijgt ook de operationele efficiëntie een stevige boost waardoor je je als bedrijf meer kan richten op een betere klantenservice, groei en innovatie.

Verhoogde productiviteit

Of het nu gaat om het handmatig verwerken van facturen, voorraadbeheer of data-entry, het automatiseren van tijdrovende en repetitieve taken maakt deze routineklussen efficiënter én nauwkeuriger. Dit minimaliseert het risico op menselijke fouten, documentverlies en compliance-problemen, terwijl de vrijgekomen tijd nuttiger kan besteed worden. Zo kunnen je medewerkers zich meer focussen op hun expertise, wat ook hun tevredenheid en betrokkenheid verhoogt. Bovendien krijgt ook de operationele efficiëntie een stevige boost waardoor je je als bedrijf meer kan richten op een betere klantenservice, groei en innovatie.

Focus op expertise

Of het nu gaat om het handmatig verwerken van facturen, voorraadbeheer of data-entry, het automatiseren van tijdrovende en repetitieve taken maakt deze routineklussen efficiënter én nauwkeuriger. Dit minimaliseert het risico op menselijke fouten, documentverlies en compliance-problemen, terwijl de vrijgekomen tijd nuttiger kan besteed worden. Zo kunnen je medewerkers zich meer focussen op hun expertise, wat ook hun tevredenheid en betrokkenheid verhoogt. Bovendien krijgt ook de operationele efficiëntie een stevige boost waardoor je je als bedrijf meer kan richten op een betere klantenservice, groei en innovatie.

Bespaar kosten en tijd

Of het nu gaat om het handmatig verwerken van facturen, voorraadbeheer of data-entry, het automatiseren van tijdrovende en repetitieve taken maakt deze routineklussen efficiënter én nauwkeuriger. Dit minimaliseert het risico op menselijke fouten, documentverlies en compliance-problemen, terwijl de vrijgekomen tijd nuttiger kan besteed worden. Zo kunnen je medewerkers zich meer focussen op hun expertise, wat ook hun tevredenheid en betrokkenheid verhoogt. Bovendien krijgt ook de operationele efficiëntie een stevige boost waardoor je je als bedrijf meer kan richten op een betere klantenservice, groei en innovatie.

Minder menselijke fouten

Of het nu gaat om het handmatig verwerken van facturen, voorraadbeheer of data-entry, het automatiseren van tijdrovende en repetitieve taken maakt deze routineklussen efficiënter én nauwkeuriger. Dit minimaliseert het risico op menselijke fouten, documentverlies en compliance-problemen, terwijl de vrijgekomen tijd nuttiger kan besteed worden. Zo kunnen je medewerkers zich meer focussen op hun expertise, wat ook hun tevredenheid en betrokkenheid verhoogt. Bovendien krijgt ook de operationele efficiëntie een stevige boost waardoor je je als bedrijf meer kan richten op een betere klantenservice, groei en innovatie.

Hogere klanttevredenheid

Of het nu gaat om het handmatig verwerken van facturen, voorraadbeheer of data-entry, het automatiseren van tijdrovende en repetitieve taken maakt deze routineklussen efficiënter én nauwkeuriger. Dit minimaliseert het risico op menselijke fouten, documentverlies en compliance-problemen, terwijl de vrijgekomen tijd nuttiger kan besteed worden. Zo kunnen je medewerkers zich meer focussen op hun expertise, wat ook hun tevredenheid en betrokkenheid verhoogt. Bovendien krijgt ook de operationele efficiëntie een stevige boost waardoor je je als bedrijf meer kan richten op een betere klantenservice, groei en innovatie.

Of het nu gaat om het handmatig verwerken van facturen, voorraadbeheer of data-entry, het automatiseren van tijdrovende en repetitieve taken maakt deze routineklussen efficiënter én nauwkeuriger. Dit minimaliseert het risico op menselijke fouten, documentverlies en compliance-problemen, terwijl de vrijgekomen tijd nuttiger kan besteed worden. Zo kunnen je medewerkers zich meer focussen op hun expertise, wat ook hun tevredenheid en betrokkenheid verhoogt. Bovendien krijgt ook de operationele efficiëntie een stevige boost waardoor je je als bedrijf meer kan richten op een betere klantenservice, groei en innovatie.

Of het nu gaat om het handmatig verwerken van facturen, voorraadbeheer of data-entry, het automatiseren van tijdrovende en repetitieve taken maakt deze routineklussen efficiënter én nauwkeuriger. Dit minimaliseert het risico op menselijke fouten, documentverlies en compliance-problemen, terwijl de vrijgekomen tijd nuttiger kan besteed worden. Zo kunnen je medewerkers zich meer focussen op hun expertise, wat ook hun tevredenheid en betrokkenheid verhoogt. Bovendien krijgt ook de operationele efficiëntie een stevige boost waardoor je je als bedrijf meer kan richten op een betere klantenservice, groei en innovatie.

Of het nu gaat om het handmatig verwerken van facturen, voorraadbeheer of data-entry, het automatiseren van tijdrovende en repetitieve taken maakt deze routineklussen efficiënter én nauwkeuriger. Dit minimaliseert het risico op menselijke fouten, documentverlies en compliance-problemen, terwijl de vrijgekomen tijd nuttiger kan besteed worden. Zo kunnen je medewerkers zich meer focussen op hun expertise, wat ook hun tevredenheid en betrokkenheid verhoogt. Bovendien krijgt ook de operationele efficiëntie een stevige boost waardoor je je als bedrijf meer kan richten op een betere klantenservice, groei en innovatie.

Of het nu gaat om het handmatig verwerken van facturen, voorraadbeheer of data-entry, het automatiseren van tijdrovende en repetitieve taken maakt deze routineklussen efficiënter én nauwkeuriger. Dit minimaliseert het risico op menselijke fouten, documentverlies en compliance-problemen, terwijl de vrijgekomen tijd nuttiger kan besteed worden. Zo kunnen je medewerkers zich meer focussen op hun expertise, wat ook hun tevredenheid en betrokkenheid verhoogt. Bovendien krijgt ook de operationele efficiëntie een stevige boost waardoor je je als bedrijf meer kan richten op een betere klantenservice, groei en innovatie.

Of het nu gaat om het handmatig verwerken van facturen, voorraadbeheer of data-entry, het automatiseren van tijdrovende en repetitieve taken maakt deze routineklussen efficiënter én nauwkeuriger. Dit minimaliseert het risico op menselijke fouten, documentverlies en compliance-problemen, terwijl de vrijgekomen tijd nuttiger kan besteed worden. Zo kunnen je medewerkers zich meer focussen op hun expertise, wat ook hun tevredenheid en betrokkenheid verhoogt. Bovendien krijgt ook de operationele efficiëntie een stevige boost waardoor je je als bedrijf meer kan richten op een betere klantenservice, groei en innovatie.

Of het nu gaat om het handmatig verwerken van facturen, voorraadbeheer of data-entry, het automatiseren van tijdrovende en repetitieve taken maakt deze routineklussen efficiënter én nauwkeuriger. Dit minimaliseert het risico op menselijke fouten, documentverlies en compliance-problemen, terwijl de vrijgekomen tijd nuttiger kan besteed worden. Zo kunnen je medewerkers zich meer focussen op hun expertise, wat ook hun tevredenheid en betrokkenheid verhoogt. Bovendien krijgt ook de operationele efficiëntie een stevige boost waardoor je je als bedrijf meer kan richten op een betere klantenservice, groei en innovatie.

Moraalboost voor medewerkers

Verhoogde productiviteit

Focus op expertise

Bespaar kosten en tijd

Minder menselijke fouten

Hogere klanttevredenheid

Voorbeeld van eigen kweek: digitalisatie van rittenblad

Okappi ontwikkelde voor een vrachtwagenbedrijf een applicatie op basis van geo-locatie die de werkdag van de chauffeurs gedetailleerd in kaart brengt. Alle haltes, specifieke opdrachten en timing worden nauwkeurig gelogd in het systeem. De chauffeurs kunnen eenvoudig alle gegevens invullen op hun tablet, waarna de data op magische digitale wijze rechtstreeks wordt doorgestuurd naar de centrale en er direct een factuur wordt opgemaakt. Job well done!

2. Optimaliseer bedrijfsprocessen en workflows

Betere samenwerking

Wanneer je processen automatiseert, kan je taken sneller, nauwkeuriger en makkelijker voltooien. Gestroomlijnde workflows vergemakkelijken de samenwerking en communicatie tussen teamleden, zelfs wanneer dit op afstand moet gebeuren. Ook klanten worden op die manier sneller en efficiënter geholpen. Managers en bedrijfsleiders plukken op hun beurt de vruchten van real-time rapportages die hen een onmiddellijk inzicht geven in de prestaties van het bedrijf, waardoor ze beter geïnformeerde beslissingen in een oogwenk kunnen nemen.

Hoge nauwkeurigheid

Wanneer je processen automatiseert, kan je taken sneller, nauwkeuriger en makkelijker voltooien. Gestroomlijnde workflows vergemakkelijken de samenwerking en communicatie tussen teamleden, zelfs wanneer dit op afstand moet gebeuren. Ook klanten worden op die manier sneller en efficiënter geholpen. Managers en bedrijfsleiders plukken op hun beurt de vruchten van real-time rapportages die hen een onmiddellijk inzicht geven in de prestaties van het bedrijf, waardoor ze beter geïnformeerde beslissingen in een oogwenk kunnen nemen.

Real-time inzichten

Wanneer je processen automatiseert, kan je taken sneller, nauwkeuriger en makkelijker voltooien. Gestroomlijnde workflows vergemakkelijken de samenwerking en communicatie tussen teamleden, zelfs wanneer dit op afstand moet gebeuren. Ook klanten worden op die manier sneller en efficiënter geholpen. Managers en bedrijfsleiders plukken op hun beurt de vruchten van real-time rapportages die hen een onmiddellijk inzicht geven in de prestaties van het bedrijf, waardoor ze beter geïnformeerde beslissingen in een oogwenk kunnen nemen.

Consistente communicatie

Wanneer je processen automatiseert, kan je taken sneller, nauwkeuriger en makkelijker voltooien. Gestroomlijnde workflows vergemakkelijken de samenwerking en communicatie tussen teamleden, zelfs wanneer dit op afstand moet gebeuren. Ook klanten worden op die manier sneller en efficiënter geholpen. Managers en bedrijfsleiders plukken op hun beurt de vruchten van real-time rapportages die hen een onmiddellijk inzicht geven in de prestaties van het bedrijf, waardoor ze beter geïnformeerde beslissingen in een oogwenk kunnen nemen.

Snellere doorlooptijden

Wanneer je processen automatiseert, kan je taken sneller, nauwkeuriger en makkelijker voltooien. Gestroomlijnde workflows vergemakkelijken de samenwerking en communicatie tussen teamleden, zelfs wanneer dit op afstand moet gebeuren. Ook klanten worden op die manier sneller en efficiënter geholpen. Managers en bedrijfsleiders plukken op hun beurt de vruchten van real-time rapportages die hen een onmiddellijk inzicht geven in de prestaties van het bedrijf, waardoor ze beter geïnformeerde beslissingen in een oogwenk kunnen nemen.

Aanzienlijke kostenbesparing

Wanneer je processen automatiseert, kan je taken sneller, nauwkeuriger en makkelijker voltooien. Gestroomlijnde workflows vergemakkelijken de samenwerking en communicatie tussen teamleden, zelfs wanneer dit op afstand moet gebeuren. Ook klanten worden op die manier sneller en efficiënter geholpen. Managers en bedrijfsleiders plukken op hun beurt de vruchten van real-time rapportages die hen een onmiddellijk inzicht geven in de prestaties van het bedrijf, waardoor ze beter geïnformeerde beslissingen in een oogwenk kunnen nemen.

Wanneer je processen automatiseert, kan je taken sneller, nauwkeuriger en makkelijker voltooien. Gestroomlijnde workflows vergemakkelijken de samenwerking en communicatie tussen teamleden, zelfs wanneer dit op afstand moet gebeuren. Ook klanten worden op die manier sneller en efficiënter geholpen. Managers en bedrijfsleiders plukken op hun beurt de vruchten van real-time rapportages die hen een onmiddellijk inzicht geven in de prestaties van het bedrijf, waardoor ze beter geïnformeerde beslissingen in een oogwenk kunnen nemen.

Wanneer je processen automatiseert, kan je taken sneller, nauwkeuriger en makkelijker voltooien. Gestroomlijnde workflows vergemakkelijken de samenwerking en communicatie tussen teamleden, zelfs wanneer dit op afstand moet gebeuren. Ook klanten worden op die manier sneller en efficiënter geholpen. Managers en bedrijfsleiders plukken op hun beurt de vruchten van real-time rapportages die hen een onmiddellijk inzicht geven in de prestaties van het bedrijf, waardoor ze beter geïnformeerde beslissingen in een oogwenk kunnen nemen.

Wanneer je processen automatiseert, kan je taken sneller, nauwkeuriger en makkelijker voltooien. Gestroomlijnde workflows vergemakkelijken de samenwerking en communicatie tussen teamleden, zelfs wanneer dit op afstand moet gebeuren. Ook klanten worden op die manier sneller en efficiënter geholpen. Managers en bedrijfsleiders plukken op hun beurt de vruchten van real-time rapportages die hen een onmiddellijk inzicht geven in de prestaties van het bedrijf, waardoor ze beter geïnformeerde beslissingen in een oogwenk kunnen nemen.

Wanneer je processen automatiseert, kan je taken sneller, nauwkeuriger en makkelijker voltooien. Gestroomlijnde workflows vergemakkelijken de samenwerking en communicatie tussen teamleden, zelfs wanneer dit op afstand moet gebeuren. Ook klanten worden op die manier sneller en efficiënter geholpen. Managers en bedrijfsleiders plukken op hun beurt de vruchten van real-time rapportages die hen een onmiddellijk inzicht geven in de prestaties van het bedrijf, waardoor ze beter geïnformeerde beslissingen in een oogwenk kunnen nemen.

Wanneer je processen automatiseert, kan je taken sneller, nauwkeuriger en makkelijker voltooien. Gestroomlijnde workflows vergemakkelijken de samenwerking en communicatie tussen teamleden, zelfs wanneer dit op afstand moet gebeuren. Ook klanten worden op die manier sneller en efficiënter geholpen. Managers en bedrijfsleiders plukken op hun beurt de vruchten van real-time rapportages die hen een onmiddellijk inzicht geven in de prestaties van het bedrijf, waardoor ze beter geïnformeerde beslissingen in een oogwenk kunnen nemen.

Wanneer je processen automatiseert, kan je taken sneller, nauwkeuriger en makkelijker voltooien. Gestroomlijnde workflows vergemakkelijken de samenwerking en communicatie tussen teamleden, zelfs wanneer dit op afstand moet gebeuren. Ook klanten worden op die manier sneller en efficiënter geholpen. Managers en bedrijfsleiders plukken op hun beurt de vruchten van real-time rapportages die hen een onmiddellijk inzicht geven in de prestaties van het bedrijf, waardoor ze beter geïnformeerde beslissingen in een oogwenk kunnen nemen.

Betere samenwerking

Hoge nauwkeurigheid

Real-time inzichten

Consistente communicatie

Snellere doorlooptijden

Aanzienlijke kostenbesparing

Voorbeeld van eigen kweek: digitale commissieberekening

Voor deur-aan-deurverkopers van telecomcontracten maakten we een rapportage-applicatie die hun commissie automatisch berekent. Waar ze vroeger handmatig alle verkochte contracten moesten intypen, wordt er nu een Excel-file automatisch ingelezen die de commissie berekent. Resultaat? Een enorme kostenbesparing op administratie: van 2 weken naar slechts 4 uur werk per maand. Missie geslaagd!

App portfolio Okappi GAP

3. Verbeter alle interne en externe communicatie

Efficiënte samenwerking

Ook alle vormen van communicatie profiteren van automatisering. Van zodra je een internetverbinding hebt, kan je altijd en overal efficiënt communiceren met collega’s en klanten. Zo kan er bijvoorbeeld een centraal platform worden ingezet waar iedereen snel en eenvoudig berichten, documenten en gegevens kan uitwisselen. Op die manier is alle informatie altijd up-to-date en minimaliseer je het risico op miscommunicatie en fouten. Dat alles leidt tot een verbeterde samenwerking, hogere productiviteit én ook een betere service. 

Hoge flexibiliteit

Ook alle vormen van communicatie profiteren van automatisering. Van zodra je een internetverbinding hebt, kan je altijd en overal efficiënt communiceren met collega’s en klanten. Zo kan er bijvoorbeeld een centraal platform worden ingezet waar iedereen snel en eenvoudig berichten, documenten en gegevens kan uitwisselen. Op die manier is alle informatie altijd up-to-date en minimaliseer je het risico op miscommunicatie en fouten. Dat alles leidt tot een verbeterde samenwerking, hogere productiviteit én ook een betere service. 

Hogere productiviteit

Ook alle vormen van communicatie profiteren van automatisering. Van zodra je een internetverbinding hebt, kan je altijd en overal efficiënt communiceren met collega’s en klanten. Zo kan er bijvoorbeeld een centraal platform worden ingezet waar iedereen snel en eenvoudig berichten, documenten en gegevens kan uitwisselen. Op die manier is alle informatie altijd up-to-date en minimaliseer je het risico op miscommunicatie en fouten. Dat alles leidt tot een verbeterde samenwerking, hogere productiviteit én ook een betere service. 

Snelle reactietijd

Ook alle vormen van communicatie profiteren van automatisering. Van zodra je een internetverbinding hebt, kan je altijd en overal efficiënt communiceren met collega’s en klanten. Zo kan er bijvoorbeeld een centraal platform worden ingezet waar iedereen snel en eenvoudig berichten, documenten en gegevens kan uitwisselen. Op die manier is alle informatie altijd up-to-date en minimaliseer je het risico op miscommunicatie en fouten. Dat alles leidt tot een verbeterde samenwerking, hogere productiviteit én ook een betere service. 

Ook alle vormen van communicatie profiteren van automatisering. Van zodra je een internetverbinding hebt, kan je altijd en overal efficiënt communiceren met collega’s en klanten. Zo kan er bijvoorbeeld een centraal platform worden ingezet waar iedereen snel en eenvoudig berichten, documenten en gegevens kan uitwisselen. Op die manier is alle informatie altijd up-to-date en minimaliseer je het risico op miscommunicatie en fouten. Dat alles leidt tot een verbeterde samenwerking, hogere productiviteit én ook een betere service. 

Ook alle vormen van communicatie profiteren van automatisering. Van zodra je een internetverbinding hebt, kan je altijd en overal efficiënt communiceren met collega’s en klanten. Zo kan er bijvoorbeeld een centraal platform worden ingezet waar iedereen snel en eenvoudig berichten, documenten en gegevens kan uitwisselen. Op die manier is alle informatie altijd up-to-date en minimaliseer je het risico op miscommunicatie en fouten. Dat alles leidt tot een verbeterde samenwerking, hogere productiviteit én ook een betere service. 

Ook alle vormen van communicatie profiteren van automatisering. Van zodra je een internetverbinding hebt, kan je altijd en overal efficiënt communiceren met collega’s en klanten. Zo kan er bijvoorbeeld een centraal platform worden ingezet waar iedereen snel en eenvoudig berichten, documenten en gegevens kan uitwisselen. Op die manier is alle informatie altijd up-to-date en minimaliseer je het risico op miscommunicatie en fouten. Dat alles leidt tot een verbeterde samenwerking, hogere productiviteit én ook een betere service. 

Ook alle vormen van communicatie profiteren van automatisering. Van zodra je een internetverbinding hebt, kan je altijd en overal efficiënt communiceren met collega’s en klanten. Zo kan er bijvoorbeeld een centraal platform worden ingezet waar iedereen snel en eenvoudig berichten, documenten en gegevens kan uitwisselen. Op die manier is alle informatie altijd up-to-date en minimaliseer je het risico op miscommunicatie en fouten. Dat alles leidt tot een verbeterde samenwerking, hogere productiviteit én ook een betere service. 

Efficiënte samenwerking

Hoge flexibiliteit

Hogere productiviteit

Snelle reactietijd

Voorbeeld van eigen kweek: gesynchroniseerd klantenportaal

We integreerden het Document Management System (BOX) van PIANC met hun klantenportaal, zodat klanten moeiteloos hun facturen en technische fiches kunnen downloaden en hun lidmaatschap vernieuwen. Elke upload of aanpassing in het BOX-systeem wordt automatisch doorgevoerd op het klantenportaal. Daarnaast zorgden we voor 100% traceerbaarheid waardoor PIANC altijd op de hoogte is van wie wat en wanneer downloadt. De technische publicaties die leden gratis kunnen downloaden, worden automatisch voorzien van een watermerk om de verspreiding van intellectueel eigendom te voorkomen.

App portfolio Okappi Pianc

4. Investeer in de toekomst

Schaalbaarheid

Webapplicaties zijn schaalbaar en daarom bieden ze bedrijven ook de mogelijkheid om flexibel te investeren in hun groei en uitbreiding. Een kwalitatieve applicatie groeit moeiteloos mee met je bedrijf waardoor je sneller kan inspelen op veranderingen in de markt, zonder dat dit invloed heeft op de prestaties van de applicatie of andere technische obstakels. Zo kan je bijvoorbeeld makkelijk de overstap maken naar 10x meer gebruikers terwijl de gebruikerservaring optimaal blijft, of je kan meer transacties verwerken zonder grote investeringen te moeten doen in nieuwe infrastructuur. Met een slim ontworpen applicatie zijn de mogelijkheden eindeloos.

Consistente gebruikerservaring

Webapplicaties zijn schaalbaar en daarom bieden ze bedrijven ook de mogelijkheid om flexibel te investeren in hun groei en uitbreiding. Een kwalitatieve applicatie groeit moeiteloos mee met je bedrijf waardoor je sneller kan inspelen op veranderingen in de markt, zonder dat dit invloed heeft op de prestaties van de applicatie of andere technische obstakels. Zo kan je bijvoorbeeld makkelijk de overstap maken naar 10x meer gebruikers terwijl de gebruikerservaring optimaal blijft, of je kan meer transacties verwerken zonder grote investeringen te moeten doen in nieuwe infrastructuur. Met een slim ontworpen applicatie zijn de mogelijkheden eindeloos.

Flexibiliteit

Webapplicaties zijn schaalbaar en daarom bieden ze bedrijven ook de mogelijkheid om flexibel te investeren in hun groei en uitbreiding. Een kwalitatieve applicatie groeit moeiteloos mee met je bedrijf waardoor je sneller kan inspelen op veranderingen in de markt, zonder dat dit invloed heeft op de prestaties van de applicatie of andere technische obstakels. Zo kan je bijvoorbeeld makkelijk de overstap maken naar 10x meer gebruikers terwijl de gebruikerservaring optimaal blijft, of je kan meer transacties verwerken zonder grote investeringen te moeten doen in nieuwe infrastructuur. Met een slim ontworpen applicatie zijn de mogelijkheden eindeloos.

Snel reactievermogen

Webapplicaties zijn schaalbaar en daarom bieden ze bedrijven ook de mogelijkheid om flexibel te investeren in hun groei en uitbreiding. Een kwalitatieve applicatie groeit moeiteloos mee met je bedrijf waardoor je sneller kan inspelen op veranderingen in de markt, zonder dat dit invloed heeft op de prestaties van de applicatie of andere technische obstakels. Zo kan je bijvoorbeeld makkelijk de overstap maken naar 10x meer gebruikers terwijl de gebruikerservaring optimaal blijft, of je kan meer transacties verwerken zonder grote investeringen te moeten doen in nieuwe infrastructuur. Met een slim ontworpen applicatie zijn de mogelijkheden eindeloos.

Webapplicaties zijn schaalbaar en daarom bieden ze bedrijven ook de mogelijkheid om flexibel te investeren in hun groei en uitbreiding. Een kwalitatieve applicatie groeit moeiteloos mee met je bedrijf waardoor je sneller kan inspelen op veranderingen in de markt, zonder dat dit invloed heeft op de prestaties van de applicatie of andere technische obstakels. Zo kan je bijvoorbeeld makkelijk de overstap maken naar 10x meer gebruikers terwijl de gebruikerservaring optimaal blijft, of je kan meer transacties verwerken zonder grote investeringen te moeten doen in nieuwe infrastructuur. Met een slim ontworpen applicatie zijn de mogelijkheden eindeloos.

Webapplicaties zijn schaalbaar en daarom bieden ze bedrijven ook de mogelijkheid om flexibel te investeren in hun groei en uitbreiding. Een kwalitatieve applicatie groeit moeiteloos mee met je bedrijf waardoor je sneller kan inspelen op veranderingen in de markt, zonder dat dit invloed heeft op de prestaties van de applicatie of andere technische obstakels. Zo kan je bijvoorbeeld makkelijk de overstap maken naar 10x meer gebruikers terwijl de gebruikerservaring optimaal blijft, of je kan meer transacties verwerken zonder grote investeringen te moeten doen in nieuwe infrastructuur. Met een slim ontworpen applicatie zijn de mogelijkheden eindeloos.

Webapplicaties zijn schaalbaar en daarom bieden ze bedrijven ook de mogelijkheid om flexibel te investeren in hun groei en uitbreiding. Een kwalitatieve applicatie groeit moeiteloos mee met je bedrijf waardoor je sneller kan inspelen op veranderingen in de markt, zonder dat dit invloed heeft op de prestaties van de applicatie of andere technische obstakels. Zo kan je bijvoorbeeld makkelijk de overstap maken naar 10x meer gebruikers terwijl de gebruikerservaring optimaal blijft, of je kan meer transacties verwerken zonder grote investeringen te moeten doen in nieuwe infrastructuur. Met een slim ontworpen applicatie zijn de mogelijkheden eindeloos.

Webapplicaties zijn schaalbaar en daarom bieden ze bedrijven ook de mogelijkheid om flexibel te investeren in hun groei en uitbreiding. Een kwalitatieve applicatie groeit moeiteloos mee met je bedrijf waardoor je sneller kan inspelen op veranderingen in de markt, zonder dat dit invloed heeft op de prestaties van de applicatie of andere technische obstakels. Zo kan je bijvoorbeeld makkelijk de overstap maken naar 10x meer gebruikers terwijl de gebruikerservaring optimaal blijft, of je kan meer transacties verwerken zonder grote investeringen te moeten doen in nieuwe infrastructuur. Met een slim ontworpen applicatie zijn de mogelijkheden eindeloos.

Schaalbaarheid

Consistente gebruikerservaring

Flexibiliteit

Snel reactievermogen

Voorbeeld van eigen kweek: inkoop- en leveringsbeheer applicatie

Voor een groothandel in groenten en fruit bouwde Okappi een applicatie waarop groentetelers kunnen inloggen om hun leveringen te registreren. Voor onze tussenkomst wist onze klant niet wat er die dag geleverd ging worden, wat leidde tot ernstige operationele uitdagingen. Dankzij automatisch ingestelde notificaties weet hij nu exact wát er wánneer binnenkomt, en ook het aankoopborderel wordt automatisch gegenereerd. De applicatie laat eenvoudig toe om in de toekomst meer gebruikers toe te voegen of nieuwe functies en modules te integreren.   

App portfolio Okappi Rotom

5. Koppel en synchroniseer al je software

Betere besluitvorming

Software die niet wil meewerken? Je zal niet de eerste zijn die heeft staan vloeken op een halsstarrige printer. Verschillende softwaresystemen die niet (optimaal) met elkaar communiceren is dan ook een veelvoorkomend probleem. Zo kunnen sommige verouderde systemen bijvoorbeeld niet communiceren met de laatste nieuwe technologie, of software van verschillende leveranciers blijkt niet compatibel te zijn.

 

Dat lossen we op door een digitaal ‘bruggetje’ te bouwen, namelijk een API-koppeling, die ervoor zorgt dat alle gegevens en functionaliteiten tussen de verschillende systemen naadloos worden uitgewisseld. Daardoor vermindert de kans op fouten en inconsistenties aanzienlijk en hebben gebruikers altijd toegang tot de laatste informatie. Het resultaat? Een samenwerking van de bovenste plank, een minimaal risico op fouten én een duidelijk totaaloverzicht voor bedrijfsleiders zodat ze sneller kunnen ingrijpen.

Schaalbaarheid

Software die niet wil meewerken? Je zal niet de eerste zijn die heeft staan vloeken op een halsstarrige printer. Verschillende softwaresystemen die niet (optimaal) met elkaar communiceren is dan ook een veelvoorkomend probleem. Zo kunnen sommige verouderde systemen bijvoorbeeld niet communiceren met de laatste nieuwe technologie, of software van verschillende leveranciers blijkt niet compatibel te zijn.

 

Dat lossen we op door een digitaal ‘bruggetje’ te bouwen, namelijk een API-koppeling, die ervoor zorgt dat alle gegevens en functionaliteiten tussen de verschillende systemen naadloos worden uitgewisseld. Daardoor vermindert de kans op fouten en inconsistenties aanzienlijk en hebben gebruikers altijd toegang tot de laatste informatie. Het resultaat? Een samenwerking van de bovenste plank, een minimaal risico op fouten én een duidelijk totaaloverzicht voor bedrijfsleiders zodat ze sneller kunnen ingrijpen.

Real-time informatie

Software die niet wil meewerken? Je zal niet de eerste zijn die heeft staan vloeken op een halsstarrige printer. Verschillende softwaresystemen die niet (optimaal) met elkaar communiceren is dan ook een veelvoorkomend probleem. Zo kunnen sommige verouderde systemen bijvoorbeeld niet communiceren met de laatste nieuwe technologie, of software van verschillende leveranciers blijkt niet compatibel te zijn.

 

Dat lossen we op door een digitaal ‘bruggetje’ te bouwen, namelijk een API-koppeling, die ervoor zorgt dat alle gegevens en functionaliteiten tussen de verschillende systemen naadloos worden uitgewisseld. Daardoor vermindert de kans op fouten en inconsistenties aanzienlijk en hebben gebruikers altijd toegang tot de laatste informatie. Het resultaat? Een samenwerking van de bovenste plank, een minimaal risico op fouten én een duidelijk totaaloverzicht voor bedrijfsleiders zodat ze sneller kunnen ingrijpen.

Boost in efficiëntie

Software die niet wil meewerken? Je zal niet de eerste zijn die heeft staan vloeken op een halsstarrige printer. Verschillende softwaresystemen die niet (optimaal) met elkaar communiceren is dan ook een veelvoorkomend probleem. Zo kunnen sommige verouderde systemen bijvoorbeeld niet communiceren met de laatste nieuwe technologie, of software van verschillende leveranciers blijkt niet compatibel te zijn.

 

Dat lossen we op door een digitaal ‘bruggetje’ te bouwen, namelijk een API-koppeling, die ervoor zorgt dat alle gegevens en functionaliteiten tussen de verschillende systemen naadloos worden uitgewisseld. Daardoor vermindert de kans op fouten en inconsistenties aanzienlijk en hebben gebruikers altijd toegang tot de laatste informatie. Het resultaat? Een samenwerking van de bovenste plank, een minimaal risico op fouten én een duidelijk totaaloverzicht voor bedrijfsleiders zodat ze sneller kunnen ingrijpen.

Software die niet wil meewerken? Je zal niet de eerste zijn die heeft staan vloeken op een halsstarrige printer. Verschillende softwaresystemen die niet (optimaal) met elkaar communiceren is dan ook een veelvoorkomend probleem. Zo kunnen sommige verouderde systemen bijvoorbeeld niet communiceren met de laatste nieuwe technologie, of software van verschillende leveranciers blijkt niet compatibel te zijn.

 

Dat lossen we op door een digitaal ‘bruggetje’ te bouwen, namelijk een API-koppeling, die ervoor zorgt dat alle gegevens en functionaliteiten tussen de verschillende systemen naadloos worden uitgewisseld. Daardoor vermindert de kans op fouten en inconsistenties aanzienlijk en hebben gebruikers altijd toegang tot de laatste informatie. Het resultaat? Een samenwerking van de bovenste plank, een minimaal risico op fouten én een duidelijk totaaloverzicht voor bedrijfsleiders zodat ze sneller kunnen ingrijpen.

Software die niet wil meewerken? Je zal niet de eerste zijn die heeft staan vloeken op een halsstarrige printer. Verschillende softwaresystemen die niet (optimaal) met elkaar communiceren is dan ook een veelvoorkomend probleem. Zo kunnen sommige verouderde systemen bijvoorbeeld niet communiceren met de laatste nieuwe technologie, of software van verschillende leveranciers blijkt niet compatibel te zijn.

 

Dat lossen we op door een digitaal ‘bruggetje’ te bouwen, namelijk een API-koppeling, die ervoor zorgt dat alle gegevens en functionaliteiten tussen de verschillende systemen naadloos worden uitgewisseld. Daardoor vermindert de kans op fouten en inconsistenties aanzienlijk en hebben gebruikers altijd toegang tot de laatste informatie. Het resultaat? Een samenwerking van de bovenste plank, een minimaal risico op fouten én een duidelijk totaaloverzicht voor bedrijfsleiders zodat ze sneller kunnen ingrijpen.

Software die niet wil meewerken? Je zal niet de eerste zijn die heeft staan vloeken op een halsstarrige printer. Verschillende softwaresystemen die niet (optimaal) met elkaar communiceren is dan ook een veelvoorkomend probleem. Zo kunnen sommige verouderde systemen bijvoorbeeld niet communiceren met de laatste nieuwe technologie, of software van verschillende leveranciers blijkt niet compatibel te zijn.

 

Dat lossen we op door een digitaal ‘bruggetje’ te bouwen, namelijk een API-koppeling, die ervoor zorgt dat alle gegevens en functionaliteiten tussen de verschillende systemen naadloos worden uitgewisseld. Daardoor vermindert de kans op fouten en inconsistenties aanzienlijk en hebben gebruikers altijd toegang tot de laatste informatie. Het resultaat? Een samenwerking van de bovenste plank, een minimaal risico op fouten én een duidelijk totaaloverzicht voor bedrijfsleiders zodat ze sneller kunnen ingrijpen.

Software die niet wil meewerken? Je zal niet de eerste zijn die heeft staan vloeken op een halsstarrige printer. Verschillende softwaresystemen die niet (optimaal) met elkaar communiceren is dan ook een veelvoorkomend probleem. Zo kunnen sommige verouderde systemen bijvoorbeeld niet communiceren met de laatste nieuwe technologie, of software van verschillende leveranciers blijkt niet compatibel te zijn.

 

Dat lossen we op door een digitaal ‘bruggetje’ te bouwen, namelijk een API-koppeling, die ervoor zorgt dat alle gegevens en functionaliteiten tussen de verschillende systemen naadloos worden uitgewisseld. Daardoor vermindert de kans op fouten en inconsistenties aanzienlijk en hebben gebruikers altijd toegang tot de laatste informatie. Het resultaat? Een samenwerking van de bovenste plank, een minimaal risico op fouten én een duidelijk totaaloverzicht voor bedrijfsleiders zodat ze sneller kunnen ingrijpen.

Betere besluitvorming

Schaalbaarheid

Real-time informatie

Boost in efficiëntie

Voorbeeld van eigen kweek: commercieel brugje

Voor een e-commercebedrijf schreven we een eenvoudige API-link die enorm veel interne problemen oploste. Het bestaande voorraadbeheersysteem communiceerde namelijk niet met het bestelsysteem. Dankzij de koppeling worden bestellingen nu naadloos van de webshop opgehaald en weggeschreven in het voorraadbeheer.

Kort samengevat: als je niet het hele artikel wil lezen.

Webapplicaties zorgen voor een enorm concurrentievoordeel. Door tijdrovende taken te automatiseren, gegevens efficiënter te beheren en workflows te stroomlijnen maak je het werkleven niet alleen een pak vlotter en aangenamer, bedrijven kunnen zich ook beter onderscheiden op de markt. We zetten alle voordelen nog eens kort en krachtig op een rijtje:

  • Bedrijven kunnen vlot groeien en efficiënt reageren op marktveranderingen dankzij de schaalbaarheid en flexibiliteit van (web)applicaties.
  • Consistente communicatie, snellere responstijden en een gegarandeerde uptime resulteren in een hogere klanttevredenheid en toename in loyaliteit.
  • Medewerkers worden verlost van vervelend taken waardoor je team zich beter voelt en zich kan focussen op expertise, strategie en innovatie.
  • Doordat de efficiëntie een serieuze boost krijgt, stijgt de productiviteit én bespaar je kosten en tijd.
  • Je kan altijd rekenen op nauwkeurige en up-to-date informatie die bovendien altijd beschikbaar is en makkelijk kan worden uitgewisseld.
  • De samenwerking tussen verschillende teams en afdelingen, alsook de interactie met externe partners verloopt vlotter en sneller.
  • Bedrijfsleiders beschikken over real-time monitoring en directe toegang tot relevante informatie, wat leidt tot verbeterde besluitvorming en naleving van het beleid.
  • Automatisering resulteert in een minimaal risico op menselijke fouten, gegevensverlies en compliance-problemen

Is je nieuwsgierigheid geprikkeld?

We beantwoorden graag al je vragen.

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

INTERESSANTE ARTIKELS

Sfeerbeeld voor services pagina over copywriting

De 5 verschillen tussen Woocommerce en Shopify

Webshops

Wil jij ook zo graag weten wat nu juist het verschil is tussen Woocommerce en Shopify? Wel wij hebben de voordelen voor jullie op een rijtje gezet.

Sfeerbeeld voor blogbericht over Cookies

Wat zijn cookies?

Websites Webshops

Cookies zijn kleine bestanden die een website op je devices plaatst wanneer je de website bezoekt. Hierdoor kan de server de browser opnieuw herkennen en bijhouden wat de gebruiker of webbrowser in het verleden heeft gedaan.