Betekenisvolle teksten en inhoud spelen een niet te onderschatten rol bij het SEO-proofen van je website. Websitebezoekers willen immers maar één ding: duidelijke en relevante antwoorden op hun vragen. Zo krijgen ze een waardevolle ervaring en blijven ze ook op de website. Hier zijn enkele tips waar je mee aan de slag kan:
Natuurlijk werkt best
Wanneer mensen informatie zoeken, gebruiken ze zoekwoorden of keywords. Het slim verwerken van relevante keywords in je teksten kan een enorme impact hebben op de SEO. Het is echter ook belangrijk om daar niet in te overdrijven en je teksten vol zoekwoorden te proppen (keyword stuffing) want dat leidt tot geforceerde content en dat wordt je niet in dank afgenomen. Schrijf daarom op een authentieke en natuurlijke manier over jouw expertise en industrie.
Kwaliteit over kwantiteit
Investeer in kwalitatieve teksten die relevant en volledig afgestemd zijn op de noden van je doelgroep. Beantwoord hun vragen, los problemen op en bied nuttige informatie aan. Unieke inhoud is dé beste manier om je te onderscheiden van de concurrentie: vermijd dus ‘eenheidsworst’. Teksten (quasi) kopiëren van de concurrentie, volledig vertrouwen op ChatGPT of verouderde informatie zijn ook absolute afknappers.
Een strakke structuur
Logisch opgebouwde teksten die slim gebruik maken van titels (H1 en H2) scoren duidelijk beter. Door je teksten te structuren met verschillende alinea’s, titels en subtitels, maak je ze niet alleen aantrekkelijk voor bezoekers, maar zijn ze ook geoptimaliseerd voor de zoekmachines.
Je merkt het wel: de rol die woorden en teksten spelen, zijn van onschatbaar belang voor SEO. Daarom is het een verstandige keuze om met een professionele en strategische copywriter in zee te gaan. Zij kunnen er immers voor zorgen dat je unieke en relevante content kan publiceren, waarmee je zowel de bezoekers als de zoekmachines kan bekoren.