Hoe vind je een betrouwbaar webagency?

Heb je ambitieuze plannen voor een nieuwe website of webshop? Fantastisch idee! Maar op basis van welke criteria selecteer je dan het juiste webdesign bureau? Slechts één Google zoekopdracht levert al snel tientallen bedrijven op. Hoe scheid je dan het kaf van het koren? We schotelen je graag een essentiële checklist voor zodat jij je perfecte digitale match kan vinden.

  • 01

    Hoge bereikbaarheid

    Zet ‘snelle respons’ en ‘vlotte service’ alvast hoog op je prioriteitenlijst, want als je met een dringend probleem zit, moet je onmiddellijk voortgeholpen worden. En het gaat verder dan alleen maar problem-solving. Je wil ook een partner waar je je welkom voelt met al je verzoeken, vragen of creatieve ideeën. Goede web development bedrijven hebben oprecht interesse in jouw situatie en nemen ook de tijd om écht naar je te luisteren. Ook voor het dagelijkse beheer van je website of algemene vragen, wil je gewoon een bureau hebben waar je op kan rekenen.

     

    De Okappi Formule

    Onze filosofie is simpel: behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden. We kunnen dan ook met trots zeggen dat Okappi steeds maximaal bereikbaar is. Ook een partijtje ideeën pingpongen vinden we altijd top. Als je ons een mailtje stuurt, krijg je diezelfde dag nog antwoord! Merci, dankuwel!

  • 02

    Design in functie van budget

    Niet iedereen zijn portemonnee is even diep. Jammer genoeg settelen ondernemers met beperkte budgetten vaak voor ‘gewoon een website’, ook al zijn ze er eigenlijk niet helemaal tevreden mee. Het kan écht wel anders, want ervaren developers kunnen zelfs met beperkte middelen krachtige oplossingen realiseren.

     

    De valkuilen van goedkope website

    Websites die je zelf kan maken met ‘makkelijke’ online tools (Wix, Squarespace…) zijn niet opgebouwd volgens de regels van de kunst en bevatten overbodig zware code. Ze zijn niet future-proof en bovendien vraagt het enorm veel tijd om tot een quasi-professioneel resultaat te komen. Geen verstandige investering dus. Hoewel ze in het begin goed lijken te presteren, vallen ze op lange termijn door de mand: ze laden traag, kunnen makkelijk gehackt worden en ze groeien niet soepel mee met je bedrijf. Bovendien laten ze het ook vaak afweten op het vlak van updates, veiligheid en SEO-prestaties.

     

    Kies voor kwaliteit

    Wanneer je met een bescheiden budget werkt, eindig je natuurlijk niet met de crème de la crème in webdesign. Maar laat ons eerlijk zijn: dat is ook niet per se nodig. Wat je wél op z’n minst wil, is een website die er professioneel uitziet, visueel aantrekkelijk is, altijd optimaal functioneert én doordrenkt is met de juiste strategie en structuur. Kies zeker voor een agency dat zich erop toelegt om binnen een bepaald budget een maximaal resultaat te behalen.

     

    De Okappi Aanpak

    Dankzij onze gestructureerde aanpak en de integratie van vaste elementen, kunnen we toch websites maken die perfect afgestemd zijn op ieders wensen en budget. Dankzij onze efficiënte manier van werken, hebben we ook meer tijd voor strategie, structuur en een unieke visuele identiteit.

  • 03

    Schaalbaar en gebruiksvriendelijk

    Een website die met je meegroeit

    De uiteindelijke bedoeling van elke ondernemer is om te groeien. Uiteraard wil je dat jouw website, webshop of applicatie vlot kan mee-evolueren, zonder dat je grote investeringen moet doen. Als de basiscode kwalitatief is, dan kan je op termijn altijd uitbreiden. Hou daar dus zeker rekening mee tijdens je zoektocht en durf kritische vragen te stellen!

     

    Leer zelf je website beheren

    Ondernemers moeten de vrijheid krijgen om zelf regelmatig te sleutelen aan hun website. Misschien wil je prijzen aanpassen, foto’s toevoegen, content verwijderen of net een nieuwe dienst of promotie toevoegen? Het is essentieel dat je leert om je website te beheren op een eenvoudige en stressvrije manier.

     

    De Okappi Formule

    Bij ons krijgt iedereen een toegankelijke opleiding zodat je vol zelfvertrouwen leert werken met de back-end (achterkant) van je website. Net gevreesd! Zelfs al ben je een totale digitale analfabeet, we zorgen ervoor dat je zonder stress aan de slag kan.

  • 04

    Veilig en GDPR-vriendelijk

    Online veiligheid

    Hacking, datalekken, virussen, downtime of zelfs juridische problemen… Als je website of webshop niet goed beschermd is, kan er heel wat mislopen. Werk dus zeker alleen maar met webagencies die transparant zijn over de genomen veiligheidsmaatregelen. Onderstaande checklist helpt je al op weg:

     

    • Welke maatregelen worden er genomen zodat je volledig in overeenstemming bent met de GDPR-wetgeving?
    • Hoe regelmatig wordt je website opgevolgd voor noodzakelijke updates?
    • Word je proactief op de hoogte gehouden over potentiële problemen?
    • Worden er regelmatige back-ups gedaan om gegevensverlies te voorkomen?

     

    Google Analytics

    Deze tool wordt tegenwoordig vaak gebruikt om inzicht te krijgen in het websiteverkeerd en bezoekergedrag. Bijzonder handig. Toch kan Google Analytics een potentieel risico vormen wat betreft privacy van persoonsgegevens, dus je moet de nodige voorzorgsmaategelen nemen. Een betrouwbare partner communiceert zulke zaken duidelijk, zodat je geïnformeerde beslissingen kan nemen.

     

    De Okappi Formule

    Veiligheid eerst! Hoe ziet dat er concreet uit?

    • Wij zorgen voor alle updates, zonder dat jij je er iets van hoeft aan te trekken.
    • Belangrijke veranderingen op komst? We brengen je tijdig op de hoogte.
    • We adviseren je over privacybeleid en zorgen voor GDPR-naleving.
  • 05

    Jouw stem telt

    Jouw input is onontbeerlijk: vanaf het prille begin tot de laatste details. Want niemand kent jouw zaak en doelpubliek beter dan jij. Daarom is misschien wel het belangrijkste criterium dat je een webagency kiest waar je je echt gehoord voelt en feedback actief wordt opgevolgd. Krijg je tijdens het eerste gesprek al direct de indruk dat er niet écht naar je wordt geluisterd? Dat is zeker een rode vlag!

     

    De Okappi Formule

    Wil je graag de efficiëntie van je bedrijf verhogen? Of heb je creatieve ideeën voor een nieuwe webshop? Bij ons begint elk digitaal avontuur met een goed gesprek. Alleen door jou écht te leren kennen, kunnen we een oplossing creëren die perfect bij je past.

  • 06

    Bespreek minimumvereisten

    Ben je geen tech-expert? Geen zorgen! Zorg gewoon dat je heldere minimumeisen hebt als richtlijn voor je webagency en bespreek zeker onderstaande items:

    Responsief

    Of bezoekers je website bekijken op hun laptop, tablet of smartphone, de inhoud en lay-out moeten er altijd geweldig uitzien.

    Snelheid

    Niets is vervelender en nadeliger voor de gebruikerservaring dan een website die langzaam laadt.

    Gebruiksvriendelijk

    Op elk moment moet je makkelijk aanpassingen kunnen maken.

    Logische opbouw

    Zodat alle bezoekers vlot hun weg vinden en ook Google je hoger rankt voor SEO.

    Regelmatige updates

    Nazorg is essentieel voor het correct en veilig functioneren van je website.

     

    De Okappi Formule

    Onze naam staat voor kwaliteit en daarop maken we nooit compromissen. Alle noodzakelijke updates gebeuren automatisch en via voordelige onderhoudscontracten houden we alle websites continu in topconditie!

  • 07

    Knappe content

    Een website zonder strategische teksten is als een leeg canvas zonder verf. Je kan wel gewoon iets neerpennen, maar bereikt dat ook effectief het gewenste resultaat? Strategie is hier het sleutelwoord: wie is je doelpubliek? Waar zijn ze naar op zoek? Welke inhoud is relevant? Hoe zorg je voor een overtuigende opbouw? Bij webagencies die samenwerken met een vaste copywriter, kan je rekenen op krachtige en doelgerichte teksten die een blijvende indruk nalaten.

     

    De Okappi Formule

    Writersblock? Geen probleem. Onze schrijfster neemt je mee op een strategisch traject en schudt knappe teksten uit haar mouw. Of je nu complexe materie eenvoudig wil verwoorden, of meer op zoek bent naar creatieve en speelse teksten: je bent in goede handen!