Voordelen van webshops voor de B2B-sector

Versterk de relatie met je klanten

Webshops worden vaak als onpersoonlijk beschouwd. Veel B2B bedrijven vrezen het gebrek aan persoonlijke interactie hun klantenrelaties zou schaden. Maar door een webshop aan je bestaande verkoopkanalen toe te voegen, bied je je klanten allerlei extra services en voordelen aan:

 

✓ Zo kunnen klanten’s morgens vroeg of ’s avonds laat bestellingen plaatsen, zonder zich aan de traditionele winkeluren te moeten houden.

✓ Met één klik hebben ze toegang tot uitgebreide productinformatie en complexe prijsberekeningen.

✓ Via herhaalbestellingen, relevante aanbevelingen en persoonlijke prijsafspraken kan je een gepersonaliseerde winkelervaring creëren.

  Verschillende betalingsmogelijkheden: rechtstreeks via de website, op factuur of een combinatie van beide.

✓ Gun je klanten extra flexibiliteit via verschillende leveringsopties binnen één bestelling.

✓ Maak de webshop exclusief toegankelijk voor bestaande klanten als een extra service.

 

 

Webshop_Okappi

Waarom jouw bedrijf best niet achter kan blijft.

Uitgebreid en complex productengamma

Veel bedrijven geloven nog steeds dat hun grote productassortiment niet ‘past’ binnen een webshop. Ook dit is een hardnekkige mythe, want ons team implementeerde al verschillende keren meer dan 100.000 producten in een digitale database. Bovendien kunnen klanten ook razendsnel vinden wat ze zoeken dankzij een krachtige filterfunctie. Ten slotte kunnen ze ook makkelijk zelf productvolumes en -combinaties berekenen op basis van hun persoonlijke voorkeuren.

Automatisch berekenen van complexe prijszetting

Prijszetting binnen de B2B-sector is vaak een complex en uitdagend proces vanwege verschillende factoren, zoals maatwerkoplossingen, volumekortingen, diverse leveringsmethodes, individuele- of groepskortingen en specifieke contractuele afspraken. Er heerst nog steeds het idee dat zulke complexe berekeningen niet vertaald kunnen worden naar een webshop, maar niets is minder waar. Dankzij op maat ontwikkelde webapplicaties kunnen dergelijke complexe prijsberekeningen volledig automatisch en nauwkeurig worden uitgevoerd. En dat bespaart iedereen aanzienlijk wat tijd.

Koppeling met bestaande ERP- en CRM-systemen

Een andere hardnekkige misvatting is dat de koppeling tussen de potentiële webshop en de bestaande ERP- en CRM-systemen hopeloos complex of zelfs onmogelijk zou zijn. In de praktijk echter, kunnen ervaren webdesigners dit perfect realiseren op een relatief eenvoudige manier. Zo kunnen bedrijven blijven werken met hun vertrouwde softwarepakketten, terwijl deze naadloos communiceren met de nieuwe webshop.

Succesvol navigeren door complexe verkoopprocessen

Maatwerkoplossingen, prijsonderhandelingen en andere specifieke vereisten leiden tot ingewikkelde verkoopprocessen. Het is dan ook niet meer dan logisch dat veel bedrijven zich afvragen of deze complexiteit effectief kan vertaald worden naar een online verkoopomgeving. Daarom vormt de centrale vraagstelling ‘Wat is voor uw onderneming en uw klanten een relevante workflow om online bestellingen te plaatsen?’ de kern van onze aanpak. Dankzij een grondige analyse en methodologische aanpak bepalen we samen met onze klanten de meest geschikte opbouw en functionaliteiten voor een succesvolle B2B webshop.

Veel bedrijven geloven nog steeds dat hun grote productassortiment niet ‘past’ binnen een webshop. Ook dit is een hardnekkige mythe, want ons team implementeerde al verschillende keren meer dan 100.000 producten in een digitale database. Bovendien kunnen klanten ook razendsnel vinden wat ze zoeken dankzij een krachtige filterfunctie. Ten slotte kunnen ze ook makkelijk zelf productvolumes en -combinaties berekenen op basis van hun persoonlijke voorkeuren.

Prijszetting binnen de B2B-sector is vaak een complex en uitdagend proces vanwege verschillende factoren, zoals maatwerkoplossingen, volumekortingen, diverse leveringsmethodes, individuele- of groepskortingen en specifieke contractuele afspraken. Er heerst nog steeds het idee dat zulke complexe berekeningen niet vertaald kunnen worden naar een webshop, maar niets is minder waar. Dankzij op maat ontwikkelde webapplicaties kunnen dergelijke complexe prijsberekeningen volledig automatisch en nauwkeurig worden uitgevoerd. En dat bespaart iedereen aanzienlijk wat tijd.

Een andere hardnekkige misvatting is dat de koppeling tussen de potentiële webshop en de bestaande ERP- en CRM-systemen hopeloos complex of zelfs onmogelijk zou zijn. In de praktijk echter, kunnen ervaren webdesigners dit perfect realiseren op een relatief eenvoudige manier. Zo kunnen bedrijven blijven werken met hun vertrouwde softwarepakketten, terwijl deze naadloos communiceren met de nieuwe webshop.

Maatwerkoplossingen, prijsonderhandelingen en andere specifieke vereisten leiden tot ingewikkelde verkoopprocessen. Het is dan ook niet meer dan logisch dat veel bedrijven zich afvragen of deze complexiteit effectief kan vertaald worden naar een online verkoopomgeving. Daarom vormt de centrale vraagstelling ‘Wat is voor uw onderneming en uw klanten een relevante workflow om online bestellingen te plaatsen?’ de kern van onze aanpak. Dankzij een grondige analyse en methodologische aanpak bepalen we samen met onze klanten de meest geschikte opbouw en functionaliteiten voor een succesvolle B2B webshop.

Uitgebreid en complex productengamma

Automatisch berekenen van complexe prijszetting

Koppeling met bestaande ERP- en CRM-systemen

Succesvol navigeren door complexe verkoopprocessen

Experten in B2B-webshops

Onze analisten ademen bedrijfsvoering en onze developers spreken vloeiend WooCommerce. Wat willen we daarmee zeggen? Al onze B2B-webshops:

✓ zijn technisch sterk onderbouwd zodat ze altijd optimaal presteren;

✓ zijn volledig op maat ontwikkeld en aangepast aan de bedrijfsbehoeften;

✓ uitermate gebruiksvriendelijk, schaalbaar en makkelijk aan te passen;

✓ verlenen een maximale service en flexibiliteit aan klanten.