Zelf je website maken? Niet altijd de slimste keuze.

De grote doe-het-zelf websitebouwers zoals Wix, Squarespace of Wordpress zijn niet meer weg te denken. Voor weinig geld en zonder enige kennis van code kan je zelf een aantrekkelijke website maken. Dan rijst onvermijdelijk de vraag: waarom zou je nog bij een professioneel web agency aankloppen? Spoiler alert: de DIY-websites brengen enkele serieuze nadelen met zich mee.

  • 01

    Het neemt veel van je kostbare tijd in beslag

    Om een breed publiek te bereiken, werken de populaire website builders met een eenvoudige drag-and-drop aanpak en standaardthema’s die je kan personaliseren. Hoewel deze tools erg gebruiksvriendelijk zijn, toch steek je flink wat tijd in het ontwerpproces. En dat is nog maar het begin. Je moet nog de domeinnaam regelen, hosting verzorgen, de website live zetten en regelmatig updates voorzien. Kortom, het werk stapelt zich snel op.

     

    Met een professionele aanpak bespaar je enorm veel tijd. 

    Laat ons eerlijk zijn, die tijd kan je als bedrijf of ondernemer wel nuttiger besteden. Als je dit overlaat aan ervaren website development bedrijf bespaar je jezelf een pak frustratie, veel tijd én je eindigt ongetwijfeld met een beter resultaat.

  • 02

    Technisch zwakke websites die slecht presteren

    Met Wix en Squarespace kan je eenvoudig alle kleuren, lay-out, lettertypes, structuur en foto’s aanpassen. Die flexibele aanpak leidt helaas tot websites boordevol zware code en overbodige modules. Het resultaat? Trage laadtijden en een slechte weergave op smartphones en tablets. Absoluut not done wanneer je potentiële klanten probeert te overtuigen.

     

    Met een professionele aanpak krijg je performante en responsieve websites

    Een goed webdesign bedrijf zorgt ervoor dat alle achterliggende code goed in elkaar zit en dat de hele website is opgebouwd volgens de regels van de kunst. Zo kan je erop rekenen dat alles snel laadt en altijd piekfijn uitziet.

  • 03

    Je scoort gegarandeerd lager in de zoekresultaten

    Doordat doe-het-zelf websites technisch gezien niet logisch zijn opgebouwd én bovendien veel overbodige code bevatten, is het voor Google een zware opgave om door zulke website te crawlen (lees: moeilijk om de websites te lezen/begrijpen). Een absolute doodzonde op het vlak van SEO die onvermijdelijk in een laag rankende website resulteert.

     

    Met een professionele aanpak ben je verzekerd van een SEO-vriendelijke website

    Doorwinterde websitebouwers werken uitsluitend met clean code, optimaliseren de website volledig voor SEO en voeren de nodige updates uit. Voeg daar een professionele SEO-copywriter aan toe voor de juiste teksten, en je bent al een pak dichter bij een website die goed scoort in de Google-ranking!

  • 04

    Weinig strategie en stroeve gebruikerservaring

    Elke website heeft een specifiek doel: nieuwe leads genereren, klanten overtuigen, bezoekers aanmoedigen om lid te worden… Om echt succesvol te converteren, is het cruciaal dat je goed nadenkt over de opbouw en content. Als je zelf je website maakt, moet je jezelf enkele essentiële vragen stellen: Wat is de meest logische structuur? Welke inhoud is relevant? Hoe zorg je ervoor dat bezoekers niet afhaken? Voor wie niet dagelijks met deze zaken bezig is, kan het behoorlijk puzzelen zijn.

     

    Met een professionele aanpak overtuig je makkelijker potentiële klanten

    Voor een positieve en conversiegerichte gebruikerservaring is het slim om te vertrouwen op de kennis van verschillende professionals. Klantvriendelijke webdesign bureaus werken vaak nauw samen met strategen en copywriters om je een sterk totaalpakket te bieden.

  • 05

    Conclusie? Goedkoop is duurkoop.

    Wix en Squarespace lijken verleidelijke opties omdat je voor weinig geld en met minimale ervaring toch een (ogenschijnlijk) knap resultaat kan behalen. Hoewel je aanvankelijk minder investeert dan bij een webbureau, toch blijkt het op lange termijn de moeite niet waard. Zulke websites zijn weinig flexibel, niet schaalbaar en leveren na verloop van tijd meer kopzorgen dan succes op.

     

    Met een professionele aanpak investeer je in de toekomst van je bedrijf

    Je online aanwezigheid is van onschatbare waarde, en investeren in een website betekent investeren in je eigen toekomst. Laat ons een kat een kat noemen: professionals bouwen nu eenmaal betere websites. Dat is niet meer dan logisch, want zij zijn er dag in, dag uit mee bezig.

  • 06

    ! Leuke bonusalert !

    Als je besluit om samen te werken met een professioneel webdesign bureau, haal je niet alleen expertise en ervaring binnen, maar kan je ook genieten van een vleugje ‘bedrijfstherapie’. Een team dat met een objectieve blik naar je onderneming kijkt, brengt vaak onverwachte en waardevolle inzichten met zich mee!