Arrow left

Diensten

  • Applicatie op maat
  • Laravel
  • Vue JS
Klant
Rotom Tomatoes

Dit familiebedrijf uit Sint-Katelijne heeft een passie voor duurzame tomatenteelt en het verpakken van groenten en fruit. Met een gebruiksvriendelijke webapplicatie hebben we de dagelijkse logistiek van het bedrijf aanzienlijk vereenvoudigd.

Grotere operationele efficiëntie met een handige webapplicatie

Bij familiebedrijf Rotom zit milieuvriendelijke fruit- en groententeelt al meer dan 35 jaar in hun DNA. Daarnaast verwerken ze dagelijks grote hoeveelheden fruit en groenten van lokale telers in hun geavanceerd verpakkingsstation. Dankzij een webapplicatie op maat wordt de complexe logistieke operatie een stuk eenvoudiger.

 

 

Extranet voor externe kwekers

Landbouw is sterk afhankelijk van weersomstandigheden, waardoor telers vaak pas last-minute hun beschikbare producten kennen. Om alle leveringen vlot te laten verlopen, kunnen de externe kwekers eenvoudig inloggen op het Rotom-extranet en hun leveringen invoeren. Ze kunnen precies aangeven welke producten, in welke hoeveelheden en op welke manier ze worde geleverd. Op die manier kan Rotom tijdig anticiperen.

Automatische facturatie voor groenten- en fruitsector

Nadat de leveranciers in het extranet hebben ingevoerd wat en wanneer ze leveren, wordt deze informatie ingelezen in de facturatiesoftware ‘Partijregistratie’ en wordt er een aankoopfactuur gegenereerd. Het hele facturatieproces gebeurt volledig automatisch. Dankzij dit systeem heeft Rotom niet alleen meer controle over de geleverde producten, maar is er ook beduidend minder manueel werk.

Beveiligd en gepersonaliseerd toegangssysteem

Rotom beschikt over een indrukwekkende logistieke infrastructuur: een gekoeld magazijn met een capaciteit tot 1200 pallets, volledig overeenkomstig Global Gap- en IFS-vereisten. De toegang is strikt beveiligd met een slagboom waardoor alleen geautoriseerde leveranciers toegang krijgen. Vroeger genereerde de slagboomsoftware wekelijks nieuwe toegangscodes die handmatig werden doorgestuurd, maar nu verloopt deze taak volledig automatisch: het Excel-bestand met de codes wordt ingelezen in het extranet, waarna de gepersonaliseerde codes worden verstuurd.

Digitaal bezoekersregister voor wettelijke conformiteit

In de voedingssector zijn heel wat strikte voedselveiligheidsregels van kracht, zoals onder andere het zorgvuldig bijhouden van bezoekersinformatie. Ook daar zorgde een webapplicatie voor een handige oplossing: bezoekers registreren zich op een tablet aan de receptie en de persoon met wie ze een afspraak hebben ontvangt meteen een notificatie dat zijn bezoeker is gearriveerd. Na afloop van de afspraak kunnen bezoekers zich eenvoudig weer afmelden bij de receptie. Dit praktische systeem biedt een helder overzicht van alle bezoekers per dag en voldoet volledig aan de GDPR.

Landbouw is sterk afhankelijk van weersomstandigheden, waardoor telers vaak pas last-minute hun beschikbare producten kennen. Om alle leveringen vlot te laten verlopen, kunnen de externe kwekers eenvoudig inloggen op het Rotom-extranet en hun leveringen invoeren. Ze kunnen precies aangeven welke producten, in welke hoeveelheden en op welke manier ze worde geleverd. Op die manier kan Rotom tijdig anticiperen.

Nadat de leveranciers in het extranet hebben ingevoerd wat en wanneer ze leveren, wordt deze informatie ingelezen in de facturatiesoftware ‘Partijregistratie’ en wordt er een aankoopfactuur gegenereerd. Het hele facturatieproces gebeurt volledig automatisch. Dankzij dit systeem heeft Rotom niet alleen meer controle over de geleverde producten, maar is er ook beduidend minder manueel werk.

Rotom beschikt over een indrukwekkende logistieke infrastructuur: een gekoeld magazijn met een capaciteit tot 1200 pallets, volledig overeenkomstig Global Gap- en IFS-vereisten. De toegang is strikt beveiligd met een slagboom waardoor alleen geautoriseerde leveranciers toegang krijgen. Vroeger genereerde de slagboomsoftware wekelijks nieuwe toegangscodes die handmatig werden doorgestuurd, maar nu verloopt deze taak volledig automatisch: het Excel-bestand met de codes wordt ingelezen in het extranet, waarna de gepersonaliseerde codes worden verstuurd.

In de voedingssector zijn heel wat strikte voedselveiligheidsregels van kracht, zoals onder andere het zorgvuldig bijhouden van bezoekersinformatie. Ook daar zorgde een webapplicatie voor een handige oplossing: bezoekers registreren zich op een tablet aan de receptie en de persoon met wie ze een afspraak hebben ontvangt meteen een notificatie dat zijn bezoeker is gearriveerd. Na afloop van de afspraak kunnen bezoekers zich eenvoudig weer afmelden bij de receptie. Dit praktische systeem biedt een helder overzicht van alle bezoekers per dag en voldoet volledig aan de GDPR.

Extranet voor externe kwekers

Automatische facturatie voor groenten- en fruitsector

Beveiligd en gepersonaliseerd toegangssysteem

Digitaal bezoekersregister voor wettelijke conformiteit

Meer werk

Health in Progress

Sfeerbeeld voor webshop jackie oo

Jackie oo

Klaar om de logistieke processen van jouw bedrijf te optimaliseren?

Klaar om de logistieke processen van jouw bedrijf te optimaliseren?

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.